خطر چاقی در دوران کودکی وارتباط  آن با فقر

 احتمال چاقی درکودکان مدارس ابتدایی مناطق فقیر درانگلیس دو برابر کودکانی است که درمناطق  ثروتمند زندگی می کنند، این آمار بطور رسمی از مرکز اطلاعات مراقبتهای اجتماعی و بهداشتی اعلام  شده است. فعالان  در این زمینه  خواهان  افزایش مالیات بر junk foodیا غذاهای بی ارزش هستند.

 در برخی نقاط انگلستان بیش از 25 درصدازدانش آموزان مدارس ابتدایی بطور خطرناکی دارای اضافه وزن هستند.موضوع چاقی دوران کودکی هر سال باعث افزایش قابل توجه تعداد  کودکان مبتلا به دیابت  نوع 2  شده است. تخمین زده شده است که 1400 کودک مبتلا به دیابت نوع 2درانگلستان وجوددارد.

 چاقی خطر ابتلا به مشکلات دیگر از جمله بیماریهای قلبی عروقی، سکته، افزایش فشارخون و برخی سرطانها را افزایش می دهد.

 این گزارش بر اساس جمع آوری اطلاعات از 1.1 میلیون کودک دبستانی که در سال  گذشته وزن آنها  اندازه گیری شده است، ارائه شد. دراین گزارش اعلام شد 6.6درصد از کودکان 4 تا 5 ساله درمناطق محروم و فقیر چاق هستند برای کودکان 10 تا 11 ساله این آمار برای مناطق  ثروتمند 13.1درصد است درحالیکه برای مناطقی که  حداقل ثروت را دارند به 24.7درصد میرسد. میزان چاقی در کودکان ثروتمند ترین مناطق این کشور 5.5درصد و در فقیرترین مناطق 14.4درصد است. این گزارش  توسط تعداد زیادی از مفسران  مورد توجه قرار گرفته است و این موضوع نشاندهنده ی نابرابرهای اجتماعی  و آموزشهای تغذیه ای است. نابرابری  بین  مناطق ثروتمندتر و فقیرتر ازنظر شیوع  چاقی در دوران کودکی موضوع تکان دهنده ای است. هنوز به نظر می رسد با وجود صرف میلیون ها پوند برای حل  این مشکل، کودکان مناطق فقیرهیچ شانسی برای بیرون  آمدن از این  مارپیچ رو به پایین ندارند.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2014/dec/Risk-of-childhood-obesity-doubled-in-poor-areas-93152486.html